Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

maandag 24 november 2014

Dagje Fremantle

Hallo lezers,

Zondag ben ik met mijn familie naar Fremantle geweest. Dat is een leuke hippe en artistieke havenstad. S'ochtends zijn we met Bruno naar het hondenpark geweest. Dat was ook leuk. Hier laat ik de foto's zien die ik Zondag heb gemaakt. Als je ooit in Australie komt is Fremantle een must!




In Fremantle is een museum over scheepswrakken die voor de kust van Australie zijn gezonken. Het hele museum ging vooral over de Nederlandse ontdekkingsreizigers omdat die bijna de enigen waren die veel schepen naar Australie gestuurd hebben. Op deze foto zie je een echt stuk van de Batavia die iets van 400 jaar geleden gezonken is. Het is echt en nog maar een heel klein stukje van hoe groot het hele schip is geweest. Het was echt gaaf! De hele tentoonstelling lag vol met dingen die ze in het wrak van de batavia hebben gevonden. Kannonen, bakstenen, potten, pannen en duizenden zilveren munten! Op de kanonnen kon je nog vaag in het oude brons het logo van de VOC herkennen.



...Lekker lunchen...


Dit gebouw was wel heel mooi bespoten met graffiti!


Bij de Italiaanse club was er een tentoonstelling van ouderwetse Italiaanse sportauto's. Dat was ook leuk!
De dag was zeker geslaagd. 

Liefs Madelief

2 opmerkingen :

  1. Zijn jullie met de auto of met de boot gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Madelief! Als ik ooit in Australiƫ ben, wil ik daar ook wel heen!
    Als je van oude schepen houdt: in Amsterdam is het scheepvaartmuseum, en daar staat een replica van VOC-schip "Amsterdam". Erg leuk, en je kan er ook in!

    BeantwoordenVerwijderen