Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

woensdag 15 januari 2014

Review ~ Hoe overleeft Rosa in New York




Ik heb voor mijn verjaardag het boek Hoe overleeft Rosa in New York gekregen. Ik was er heel benieuwd naar. Daarom stond hij ook al een tijdje op mijn lijstje.

Hoe overleeft Rosa in New York is het eerste deel van Francine Oomen's nieuwe serie Rosa & Co. De serie is het vervolg op de Hoe overleef ik serie waar ik ook gek op ben. Nadat ik hem gelezen had besloot ik dat hij wel een plekje op mijn favorieten boekenplank verdiende want hij was echt Geweldig!


  • Het  boek heeft 331 pagina's.
  • De uitgeverij is Querido.
  • De schrijfster is Francine Oomen.



De hoofdpersonen zijn Rosa (18) en Neuz (20). Allebei maken ze veel avonturen mee, maar zonder elkaar. Daar hebben ze allebei moeite mee.

Rosa is niet aangenomen op de Kunstacademie en dat vind ze verschrikkelijk. Haar zelfvertrouwen heeft een klap gekregen en tussen haar en haar vriendje zit het nou ook niet echt lekker. Wat moet ze nou doen?
Rosa's moeder weet wel wat. Rosa word au pair in New York! Eenmaal in New York is alles heel anders dan Rosa had gedacht. Neuz heeft nog steeds geen contact opgenomen, De puber waar ze voor moet zorgen is depressief en Rosa heeft ook moeite om nog vrolijk te blijven......

Neuz is van zijn academie afgegooid, drinkt, rookt en blowt. Hij heeft geen geld en is genoodzaakt bij een meisje van de academie in te trekken. Daar maakt hij een grote fout. Hoe kan hij Rosa nu nog ooit onder ogen komen? Op de vlucht voor zichzelf lift Neuz naar Berlijn. Daar ontmoet hij nieuwe vrienden en zoekt hij naar zijn mooie zelf....



De kaft vind ik heel leuk omdat het een soort fluoriscerend groen is. Dat geeft het toch wel weer dat bijzondere gevoel van ja!, ik ga hem lezen.

Ik vind de schrijfstijl van dit boek heel erg leuk omdat de twee verschillende verhalen toch weer zoveel met elkaar te maken hebben.
Je word ook heel erg geinspireerd door alle ideeen van de hoofdpersonen. Meteen nadat ik het boek uithad wilde ik van alles gaan knutselen en doen.
Ik ben zeker benieuwd naar de volgende delen van de Rosa & Co serie.!

Ik geef het boek een 9/10

Als je ook nieuwschierig bent geworden kan je hem hier, hier of hier bestellen.
Liefs, Madelief


Geen opmerkingen :

Een reactie posten