Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

dinsdag 9 december 2014

December...

Bron

Hallo lezers,
December is volop bezig en dat betekent dat het mijn favoriete tijd van het jaar is. Op donderdag ben ik jarig en word ik 13. Ik heb mijn feest al gehad. Het was een tuinfeest met pannenkoeken bakken, in het zwembad springen en tot slot niet gaan slapen ook al bleef iedereen logeren. Het zijn nu ook de laatste twee weken van school. Het is echt extreem druk op school. Niet met schoolwerk maar met voorbereidingen voor mijn Graduation. Dat is een soort afstudeer ceremonie van de basisschool wat ze hier doen in plaats van een eindmusical. We moeten oefenen met de liedjes de we moeten gaan zingen, hoe we het podium op lopen en zelfs hoe we van onze stoelen moeten opstaan. Dat vind ik wel allemaal een beetje overdreven hoor. Ik doe liever een eindmusical maar dat doen ze hier nou eenmaal niet. Die graduation is dus volgende week dinsdag. En dan twee dagen later op donderdag is het de laatste schooldag. Diezelfde avond gaan we naar Nederland vliegen.  De komende twee weken zijn nog vol gestampt met allerlei gebeurtenissen. Zo hebben we donderdag s'avonds op school een kerst concert, volgende week een uitstapje met de klas naar een water speeltuin en op de laatste schooldag een talenten show/wedstrijd. Samen met mijn vriendin, zusje en haar vriendinnen doen we een toneelstuk over een sprookje dat we zelf bedacht hebben. Ik speel een slechterik. Niet dat ik dat erg vind hoor! Ik vind dat altijd juist de leukste personages. Ongelofelijk dat mijn tijd op de basisschool er bijna op zit! Pas had ik een open dag bij mijn middelbare school waarop ik mijn klasgenoten heb ontmoet voor volgend jaar en het school uniform kon kopen. Ze hangen al in mijn kast. Nu nog mijn koffer inpakken en voordat ik het weet zit ik in Nederland! 


18 December ga ik dus naar Nederland. Er zijn echt zo veel dingen waar ik me extreem op verheug zoals kerstfeest met familie + surprises, logeren met vriendinnen, familie en vrienden weer zien na bijna twee jaar, Oud en nieuw met heel veel oliebollen... Maar ook de kleinere dingen zoals bijvoorbeeld overal Nederlands te horen. Wij spreken hier thuis wel Nederlands maar anders niet. Om mensen anders dan uit mijn familie Nederlands te horen spreken lijkt mij echt heerlijk. Ook naar de Hema, V&D, Albert Heijn enzovoort te gaan heb ik echt zin in. Oh ja! Vuurwerk afsteken had ik nog niet eens aan gedacht! In Australie is dat illegaal maar in Nederland niet. Nog iets voor op mijn lijstje!


Begin Januari gaan we in onze vakantie naar Nederland ook nog naar Parijs en Londen. We gaan met het vliegtuig naar Londen, blijven daar een paar dagen, gaan met de trein onder het kanaal naar Parijs, blijven daar een paar dagen, en gaan dan met de trein weer terug naar Nederland. Eind Januari gaan we dan weer terug naar Australie. Ik heb dan nog maar een week om me voor te bereiden op mijn leven als een brugpieper. Ik heb wel heel veel zin in het nieuwe schooljaar want ik kan niet wachten om vriendinnen te maken. De school is wel echt ongelofelijk groot trouwens. Echt geen flauw idee hoe ik niet ga verdwalen. Maar ja, dat zie ik dan wel weer. Sinterklaas hebben wij niet echt gevierd omdat je daar wat meer familie voor nodig hebt. Mijn oma en haar echtgenoot waren wel op vakantie in Australie en daar hebben mijn zus en ik allebei een schattig partemoneetje met geld gekregen. 




Wauw! Volgens mij heb ik  nog nooit zo'n lange blog post geschreven. Op de een of andere manier vind ik het leuker en makkelijker om persoonlijke posts te schrijven dan bijvoorbeeld Diy's en zo. Vinden jullie dat erg? Tijdens mijn vakantie ga ik (proberen) om jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden via mijn blog. Ook op mijn Instagram zal ik denk ik wel wat meer zetten dan normaal want er zal meer bijzonders zijn om op de foto te zetten. Dankjewel voor het lezen, ik vind het altijd heel leuk om reacties te lezen of  in de statis stieken te zien dat er ook echt mensen mijn verhalen lezen. Dan heb ik altijd een feel-good momentje en heb ik zin om weer te bloggen. Ik weet dat ik soms grote periodes heb waarin ik niet blog. Sorry daarvoor, ik ben niet een persoon die zich aan een vaste blog patroon kan houden.

Xxxx Madelief


Geen opmerkingen :

Een reactie posten