Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

woensdag 12 maart 2014

Dubbel DIY

Hallo lieve lezers!,
Vandaag heb ik twee kleine DIY's voor jullie. Ze zijn simpel maar wel heel erg leuk voor in je kamer. De collage heb ik gemaakt met Picmonkey. Een heel handig, gratis ,online foto bewerkings programma waarmee je bijna alles wel kan aanpassen. Maar goed. Genoeg gebabbel, laten we beginnen.


Allereerst heb ik deze bed decoratie gemaakt. Het zijn letters die ik uit een tijdschrift van mijn zusje heb gehaald. Eigenlijk heb ik de letters dus niet zelf gemaakt behalve een letter E waar er geen tweede van was. Ik heb het wel gewoon bij deze blog post gezet omdat het heel makkelijk helemaal zelf te maken is. Je hoeft je letters natuurlijk niet aan je bed te hangen zoals ik heb gedaan. Je kan ze op je muur, kast, deur, bureau, spiegel enzovoort hangen zolang je plakband, punaises of Blu-tack hebt. 


Dit is een soort slinger die je voor je raam kan hangen. In de collage heb ik hem aan mijn kast hangen omdat ik er daar bij kan. De stappen staan hierboven in de collage maar ik zal bij elke stap wat uitleggen.
  1. Knip een stuk wol of touw de lengte van je raam. De kleur maakt niet uit.
  2. Maak iets van papier. Het kan ook gewoon nog een hartje zijn. Rijg het dan aan het stuk draad.
  3. Vouw een stuk papier twee keer dubbel en knip er een hartje uit.
  4. Nu heb je in een keer 4 gelijke hartjes. Doe stap drie nu nog een keer. Dan heb je er 8.
  5. Knip 4 gelijke stukjes draad.
  6. Zo zien ze er uit.
  7. Doe lijm aan een kant van alle hartjes.
  8. Plak twee hartjes met het uiteinde van een touwtje ertussen tegen elkaar. Doe dat met alle 8 hartjes.
Nu hoef je alleen maar je vier touwtjes met hartjes eraan aan je papier dingetjes vast te knopen. En voila! Een slinger!

Mischien heeft deze post je wat inspiratie gegeven. Je hoeft niet alle stappen te volgen om iets leuks te krijgen. Ga aan de slag met kleine stukjes ervan en mix het met je eigen ideeen. Het word vast heel mooi.

Als laatste nog een quote. Gewoon omdat ik dit een hele mooie vind.


Liefs Madelief



1 opmerking :