Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

donderdag 25 september 2014

Lunch idee - ananas, tomaat tosti


Hallo lieve lezers,

Dit is heel simpel en gewoon heel erg lekker! Wat je nodig hebt is cherry (of normale) tomaatjes, kaas in plakjes gesneden, stukjes ananas, brood, tomatensaus, olijfolie of boter en eventueel wat sla als je dat lekker vindt. Snijd de tomaat, kaas en ananas in dunne plakjes. Smeer de tomaten saus op de boterham en beleg hem daarna met de drie ingredienten. Als je een tosti ijzer hebt is dat natuurlijk het beste maar ik gebruikte gewoon een koekenpan en olijf-olie om de tosti's te bakken. Bak ze tot ze goudbruin zijn en de kaas gesmolten is. Nadat ik de eerste tosti had gemaakt kwam ik er achter dat de ananas nog niet goed gebakken was. Vanaf toen heb ik dus eerst de ananas gewoon los in de pan gebakken voordat ik hem bij de tosti deed. Dat werkte echt veel beter!


Eindresultaat hierboven. Je kan zien dat een van de boterhammen een beetje (heel erg!) aangebrand was. Oeps! De sla hierboven komt uit eigen tuin, want we hebben inmiddels een moestuin aangelegd. Veel eetplezier!
 
Liefs Madelief

1 opmerking :

  1. Hoi Madelief,
    Ik heb gisteren (zondag) je tosti gemaakt, helaas wel zonder ananas. Ik heb de boterhammen besmeerd met currysaus, en daarna stukjes kaas en cherrytomaat er op gedaan. Ik heb de tosti gebakken in de pan, met biologische Italiaanse olijfolie. Yummie!!!

    BeantwoordenVerwijderen