Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

dinsdag 25 februari 2014

School (tag)



In het weekend doe ik (meestal) leuke dingen. Maar doordeweeks ga ik gewoon naar school zoals elk ander. Daar hoort ook huiswerk bij (helaas). 
Om jullie een beetje een idee te geven van hoe  ik school ervaar maak ik deze tag. Veel plezier!

P.s Vandaag maak ik mijn allereerste tag ooit, ik ben benieuwd hoe het zal gaan!

  1. In welke jaar zit je?
Ik zit in het laatste jaar van de lagere school, de Australische year 7. Dat is eigenlijk groep 8 in het Nederlandse systeem. Het heet alleen year 7 omdat  ze hier het schooljaar een half jaar later beginnen. Na de kerstvakantie dus. Ik vond dat best wel vervelend toen ik hier net kwam. Het voelde alsof ik achterliep. Ik ben dus zegmaar een paar weken geleden begonnen aan groep acht terwijl ik in Nederland al bezig was met de eindmusical.



   2. Wie is je fvoriete meester/juf?
Omdat ik nog maar een paar weken op deze nieuwe school zit ken ik niet alle meesters/juffen. Maar van wie ik wel ken vind ik mijn juffrouw wel heel aardig. Sommig kinderen vinden haar juist heel vervelend omdat ze best wel streng is en minstens een uur per dag huiswerk geeft. Maar ik vind haar aardig omdat ze goed les geeft en heel redelijk is.

 Mijn Typo agenda

3. Wie is je minst favoriete meester/juf?
Mijn minst favoriete meester/juf heb ik nog niet echt.



4. Hoeveel huiswerk krijg je?
Zoals ik al zei krijg ik minstens een uur huiswerk per dag. Mijn manier daarvoor is om het meteen te maken als ik thuis kom. Niet dat ik me daar altijd aan hou hoor! :) Ik ben nu bijvoorbeeld dit aan het schrijven terwijl ik nog heel veel te doen heb. Ik krijg een variatie van huiswerk. Ongeveer 25% ervan is op de computer. 10% tekenen en 65% vakken als taal, rekenen en biologie.


5. Welke schoolspullen gebruik je?

Ik heb een etui uit de Singapore zoo, een paul frank liniaal en potloden en pennen van verschillende winkels. Mijn schooltas is mijn oude vertrouwde Eastpak. Natuurlijk moest ik hem wel weer een beetje opleuken, dat had ik een half jaar geleden gedaan en ik ben er nog steeds blij mee.


6. Als je je school een cijfer zou mogen geven wat zou het dan zijn? En waarom?
Mijn school zou een acht en een half krijgen omdat:
Je heel veel leert, (Bij mijn juffrouw in de klas in ieder geval wel).

Wat vind/vond jij van je school?

Liefs Madelief

Geen opmerkingen :

Een reactie posten